Miért kerül ennyibe egy weboldal?

Sokszor hallottam már feltenni ezt a kérdést és azt is, hogy miért olyan nehéz egy általános árat mondani, meghatározni.

Nézzük, részletesen, hogy mivel jár egy weboldal elkészítése abban az esetben, ha azt valóban profin, jó minőségben és úgy szeretnénk elkészíteni, hogy ne azt nézd három nap múlva, hogy ez is kimaradt, az is kimaradt, az egész alapjában véve nem is tetszik igazán, a konkurencia mennyivel előrébb jár, mennyivel szebb, jobb, átláthatóbb, átgondoltabb a weboldala és  – nem utolsó sorban – ne azt vedd észre, hogy kiadtál érte feleslegesen x forintot, de tulajdonképpen ami a befektetés célja, hogy vevőt, bevételt hozzon számodra az elmarad. 

Szóval összeszedtem a teljesség igénye nélkül, hogy miket csinálok amikor egy projekten dolgozom: 

Adatgyűjtés

A céged, vállakozásod története, tevékenysége, célközönsége, konkurenciád megvizsgálása. Ahhoz, hogy egyáltalán el tudjunk indulni ismerni kell, hogy miről is fog szólni a weboldal. Sokan szeretik kihagyni ezt a lépést és úgy gondolják, hogy majd az ügyfél – azaz Te – megmondja, elküldi, nem a fejlesztő dolga. Tapasztalatom szerint az erre fordított idő nagyban hozzájárul, hogy a végeredmény tényleg olyan legyen mint amit  megálmodtál.

UX (Felhasználói élmény tervezése)

Az oldal(ak) működésének megtervezése, útvonalak, menük, linkek, CTA-k. A felhasználói igények, élmények és az üzleti szempontok harmonizálása a cél.

UI (design, mockups)

Az oldalak  kinézetének megtervezése, a taralom legjobb módon történő tálalása az ügyfél felé. Színek, betűtípusok, elrendezések, térközök.

Szövegírás

Címsorok, szövegszerkezet, keresőbarát szöveg összetétel. Ezt is sokan szeretik az ügyfélre tolni, ami egyrészt jogos, mivel Te ismered legjobban a tevékenységed, terméked, stb, szerintem közös munka kell, hogy legyen. Persze a legjobb megoldás egy profi, erre specializálódott szövegíró megbízása, ennek költségvonzata miatt azonban nem minden esetben lehtséges.

Fejlesztés

Egy kicsit szárazabb anyagrész, csak felsorolás szinten, de ez a munka legnagyobb része egy honlap elkészítése során.

WordPress tartalomkezelő rendszer + kiegészítők telepítése

  • Vizuális szerkesztő telepítése
  •  Pluginek – Security, Biztonsági mentés, GDPR cookie, SEO és ezek csak a legfontosabb alap bővítmények

Weboldal elkészítése

  • egyedi dizájn és grafikai elemek elkészítése a grafikai tervek alapján.
  • képek méretezése, átnevezése, optimalizálása (screen és mobile), feltöltése
  • header , footer, menu
  • belső és külső linkek, hivatkozások
  • oldalak elkészítése főoldal + aloldalak
  • kapcsolati oldal + űrlap (GDPR kompatibilis)
  • blog/termék archive template (ez a blog bejegyzések összesítő oldala, később ez dinamikusan generálódik)
  • blog bejegyzés / termék adatlap template (maguknak a bejegyzéseknek, termék adatlapoknak a kinézetéhez kell egy sablont készíteni)
  • Közösségi média ikonok, linkek, megosztások beállítása (Facebook, Instagram, stb)
  • Adatkezelési tájékoztató oldal

Google szolgáltatások, SEO, GDPR – cookie beállítása

Management

Egyeztetések, emailek, kommunikációs, stb. Sokan ezzel sem számolnak, nem akarják figyelembe venni pedig rengeteg munkaórát fel tud emészteni. Nem véletlen, hogy nagyobb cégeknél erre is külön managert alkalmaznak.

 

Látható, hogy nem rövid és nem is egyszerű a lista és ehhez még hozzájönnek a nem várt feladatok, például ha valami olyat kell megvalósítani amire külön megoldást kell találni, nincsenek megfelelő képek, esetleg grafikát kell készíteni, stb.

Nagyobb cégeknél, komolyabb projekteken ezekre a feladatokra külön alkalmazottat foglalkoztatnak és teljesen érthető, hogy egy komolyabb céges weboldal több millió forintos költséget jelent. Nyilván ott más az erre fordítható budget is. 

Van a másik oldal, amikor valaki tényleg csak azt szeretné, hogy a Facebook oldala mellett legyen egy kb. egy oldalas weblapja ahol megtalálhatók a legalapabb információk. Erre láttam sablon megoldást 10-20 ezer forintért is, de reálisan akár 60-80000Ft-os áron már megvalósítható… persze tipikusan ezekben az esetekben fordul elő, hogy “rájön” az ügyfél arra, hogy ennél többet, jobbat szeretne és mennyire kifizetődőbb lett volna előre tervezni, mert ilyenkor már sokkal nehezebb és költségesebb lehet a kimaradt funkciókat utólagosan beépíteni.

Bízom benne, hogy sikerült egy kicsit a másik, a webfejlesztő oldalát is megmutatni és ezáltal jobban megérteni, hogy miért is kerül ennyibe egy weboldal elkészítése.

Amit viszont nem szabad elfelejteni, hogy egy weboldal mindig egy befektetés aminek az ára sokszorosan meg fog térülni a jövőben.

 

Ha teszett és hasznosnak találtad akkor kérlek kedveld a Facebook oldalamat és segítsd, hogy minél több emberhez eljuthassak. 

Tetszett ez a cikk?

Share on Facebook
Share on Pinterest
Scroll to Top